fredag 30. oktober 2015

Baderomsrender 2015 - Silje A

Formålet med oppgaven baderomtrender 2015 var å bli kjent med programmet Adobe InDesign og sette seg inn i baderomstrender for 2015, samt finne ut hva som finnes på markedet innen baderomsinnredning. Ut fra dette lage et hefte med informasjon og bilder. 

Målene for oppgaven er: *Gjøre rede for ulike trender i interiørfaget. *Bruke digitale verktøy. *Dokumentere og vurdere eget arbeid. *Vise og forklare egen arbeidsprosess.

For å komme i gang med oppgaven startet jeg med å lete etter informasjon om hva som er baderomstrender for i år og skrev det ned i et dokument. Etter det brukte jeg Pinterest og google for å finne bilder som passet for å illustrere tekstens innhold. 

Jeg satt opp et dokument i inDesign og fokuserte på oppsett og layout når jeg plasserte tekst og bilder. 





Etter å ha laget et første utkast så jeg at noen ting burde være endret på, blant annet var det litt lite farge på noen av sidene og litt for mye "luft" enkelte steder. Derfor endret jeg bilde nr. 2 på side 2 og flyttet litt på teksten. Jeg så at grønt var en farge som gikk igjen i mange av bildene og valgte derfor å ha overskriftene i en grønn farge og jeg valgte et forsidebilde med noen grønne detaljer. Jeg eksperimenterte med ulike fonter, og her endte jeg opp med å bruke tre ulike gjennom hele heftet. Etter endringene endte jeg opp med dette som mitt endelige resultat: 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar