onsdag 4. november 2015

Baderomstrender 2015 - Einar

I denne oppgaven skulle vi lage en brosjyre i InDesign som skulle omhandle de nyeste baderomstrendene. Vi fikk på forhånd opplæring ved hjelp av noen youtube-tutorials som vi i etterkant kunne bruke som en ressurs i oppgavens løp.

Jeg begynte med å samle inn bilder fra nettet som jeg kunne bruke i oppgaven. Jeg ønsket å bruke et moderne bilde, som også hadde ett maskulint og minimalistisk uttrykk.

                                                     
Forsidebilde:
Jeg hadde mange forslag til forsidebilde, og slet lenge med å finne et adekvat bilde som passet til formatet, hadde god kvalitet, samtidig som at det skulle passe til uttrykket mitt.Jeg var opptatt av at bildet skulle ha rene linjer, ha spenning og samtidig ha god plass til teksten som skulle inn der.

Bildet til høyre hadde mye av dette, men manglet både det rette formatet og hensiktsmessig plass til teksten. Dette var en gjennomgangsmelodi i de mange bildene jeg hentet fra nettet.

Valget:
Jeg kom til slutt fram til dette forsidebildet. Dette er mye fordi bildet svarte til mange av kriteriene jeg hadde til forsiden. Blant annet stilen, linjene, spenningen, samtidig som det hadde et pent lyst felt øverst som skriften kunne komme tydelig fram i. Her så jeg også muligheten til å gjenta farger fra planteinnslaget, slik at det kunne skape rytme og balanse i bildet. Bildet framstår også som spennende i seg selv med tanke på perspektivet og lyset som kommer inn i rommet. Dette gjør bladet mer innbydende og gir en eventuell kunde lyst til å kjøpe det.
Markedet mitt er kanskje litt mer rettet mot menn, enn kvinner, men jeg tror dette bildet kan appellere til begge kjønn
                                                             









                                                            
  Innsiden:

Innsiden av brosjyren ville jeg skulle stå i stil med utsiden, altså stilrent og minimalistisk, men samtidig inneholde spennende elementer. Her brukte jeg også farger og elementer sammen for å kategorisere hver enkelt side. På venstre side bruke jeg derfor messing og gylne metaller som tema, noe som resulterte i skrift i farger som kan assosieres med dette. På denne siden har jeg også benyttet et utklipp av et bilde av blandebatterier i messing sammensatt på en litt morsom måte, som både skaper stemning og gjentar det litt maskuline temaet jeg har gående.
På sistesiden brukte jeg planteelementer som tema, og gjorde derfor skriften grønn. Dette skapte naturligvis et litt mer organisk preg, men uten at det stod i for stor kontrast til det stilrene uttrykket jeg har valgt. Når det gjelder teksten, har jeg valgt tekst som passer til sitt respektive tema, og jeg har valgt å bruke relativt mye av det, istedet for å overøse med store bilder, som blader ofte har. Jeg ønsket å ha et innholdrikt blad, informasjonsmessig, slik at bladet kan tolkes som seriøst og kostbart, og bidrar til en minimalistisk og stilren look.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar