onsdag 4. november 2015

Baderomstrender 2015 - Amalie

Vi skulle i denne oppgaven bli kjent med programmet "Adobe InDesign". Dette programmet ble lansert i 1999. Programmet inneholder dokumenter som kan gjøres om til pdf formater blant annet. Det er et meget fleksibelt program og kan gjøre mye mer en program som for eksempel Word.

Oppgaven gikk utpå å finne informasjon om baderomstrender i 2015. Jeg satte meg derfor ned for å finn fakta og deretter bilder som matcher mine fakta.

Videre samlet jeg på alt jeg hadde funnet og fokuserte nå på hvordan jeg skulle sette det opp på best mulig måte.

På forside bildet brukte jeg lang tid på å finne et bilde med dybde og perspektiv. jeg ville at man skulle kunne se rett på veggen uten at veggen var i vinkel. Dette skaper et sterkt utrykk som fanger oppmerksomheten til leseren.
Side nr 2 ville jeg skape en balanse i oppsettet men på samme tid ha lite rom for tekst slik at bildene kunne bli store å komme ekstra godt fram. jeg valgte å ha begge inspirasjons bildene nederst for å skape tyngde og så ikke siden ville tippe om jeg plasserte produktbilde nederst. 
På side nr 3 tenkte jeg ganske likt, men her valgte jeg å ha annen hver med tekst og bilde. Dette fungerer fordi begge bilder er inspirasjonsbilder og har like mye som skjer på hvert bilde.  

 

Her ville jeg skape en balanse mellom begge sidene. For å skape en usynlig trekant mellom de varme fargene valgte jeg å skrive "Fliser" også i en varm farge. Her fikk vi lik gjentagelse gjennom hele oppsettet. Bildene og teksten er også satt opp slik der bildene er dramatisk finner man mest tekst ved siden av. Og for å balansere dette har jeg to bilder opp å skrå fra det mest dramatiske bilde.



 
Tilslutt satte jeg inn kildene mine på en egen side slik at den informasjonen ikke kom i veien for resten og for å holde det så oversiktlig som mulig
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar