tirsdag 29. september 2015

Hjørne i stue - Silje A

Oppgaven "Hjørne i stue" hadde som mål å lære oss å kommunisere men en kunde, altså kundebehandling. Lage forslag til interiørløsninger basert på en samtale med en kunde og til slutt presentere forslaget for klassen. Oppgaven skal inneholde farge og material collage, frihåndstegning i perspektiv og en presentasjon av alt i prosjektboka.

Til å begynne med valgte jeg ut farge og stil til mitt forslag med tanke på samtalen med kunden om ønsker osv. in kunde ønsket seg farger i tiden og derfor ble det en grønn- blå farge som ble min hovedfarge. Jeg lagde et moodboard for å inspirere meg selv og for å vise litt av den tenkte stemningen rommet skulle få for en eventuell kunde.



















Prosessen videre ble å finne de møblene jeg ville bruke. Eneste krav fra kunde var at flaggermausstolen skulle være med, men også hær var farge valgfritt. Siden jeg ønsket å få frem den grønn- blå fargen valgte jeg å gå for en brun stol. Jeg fant ei pute jeg likte veldig godt å valgte da å ha kobberdetaljer med i interiøret. Jeg har tenkt mye på hjørnets funksjon, og dermed satt inn ei stor lampe som kan brukes som leselys og et lite bord for å kunne sette en kaffekopp på.

Jeg lage en farge og material collage, hvor bare de møblene og tingene som faktisk skal være med vises. Møblene er plassert slik som de blir å stå i rommet slik at kunden skal få en mest mulig reell følelse av hvordan det blir. Det er også oppgitt hvor alle møbler og ting er hentet fra.



















Til slutt lagde jeg ei frihåndstegning av hjørnet i stua der jeg har brukt promarker tusjer til å fargesette tegningen pluss ei kobbermaling til kobberdetaljene.


























Prosjektboka:
Formålet med prosjektboka er å pressentere oppgaver i og samle ideer underveis. I tillegg skal jeg kunne gå tilbake etter ei stund å se på oppgaver for å inspirere meg selv. Det er ingen fasit på hva boka skal inneholde, det kan være bilder, tekst og andre ting som inspirerer meg.
Her er oppgaven presentert i prosjektboka:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar