tirsdag 29. september 2015

Hjørne i stue - Amalie

Oppgaven vi fikk om "hjørne i stue" handlet om å lage forslag til en møbleringsløsning i stuen til en kunde. Gjennom denne oppgaven fikk vi lære oss hvordan vi skal håndtere kundebehandling og utarbeide oss et forslag etter kundens ønsker. I oppgaven skulle vi ta utgangspunkt i et bilde kunden hadde med seg. Hennes ønsker var da å bevare stolen i bildet, men finn nye farger og materialer. videre skulle vi også tegne rommet ferdig med de møblene vi hadde valgt og dokumentere ideprosessen vår i prosjektboka.



























Dette var bildet kunden kom med.


Kunden ønsket seg farger og stiler som var i tiden. Jeg valgte derfor å trekke inn gull og en blåfarge som mine detalj farge. For å holde rommet lunt, koselig og varmt valgte jeg varme toner, og da hovedsakelig brun. Dette var for å gjenta fargen som allerede eksisterte i stolen, men også for å ikke skape urolige kontraster. Jeg ville rommet skulle være moderne, men på en slik måte at man kunne leve med det lenge.
Så jeg satte i gang med å lete etter møbler og interiørartikler som ville passe til dette. Disse satt jeg inn i en materialkollasj i den rekkefølgen jeg ønsket å plassere dem i det reelle rommet. I høyre hjørne ligger opplysninger om gjenstandene jeg valgte.


















Veggene, gulvet og teppet var valg som ble avgjort underveis. Slik at det skulle passe inn med resten av fargene i det jeg tegnet dem ned på papiret. Teppet jeg valgte kom ikke med i materialkollasjen. (Jeg har valgt dette teppet. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40222933/ )
Videre valgte jeg å fjerne blomsten pga. plassmangel på tegningen.



























Til sist tegnet jeg en frihåndstegning som jeg tusjet med Promakers. Her kan man se resultatene av alle valgene jeg tok og hvordan jeg valgte å sette dem sammen.

PROSJEKTBOKA:
Samtidig som vi startet denne oppgaven startet vi også å arbeide med prosjektboka vår.
En prosjektbok går ut på å samle ideer, ideprosessen, oppgaver og løsninger i en bok. Denne kan man blad tilbake i for å bli inspirert på nytt.
Under ser dere min prosess i prosjektboka.




Bilder fra en tidligere oppgave om frihåndstegning.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar