mandag 28. september 2015

Hjørne i stue - Johanne s

 En prosjektbok er en bok der man kan tegne, lime, skisse og sette opp alt slik som man vil. Alle som har en slik bok vil etter hvert sette sitt eget preg som viser hvordan du er og gjør ting. Noen vil ha en veldig ryddig og enkel bok mens andre kan ha en litt mer røff og uryddig stil. Denne boka kan man hente frem når man trenger inspirasjon eller andre ting. Hvis man jobber med interiør eller mote er det fint å ha en slik bok.


 Bildene ovenfor er fra en oppgave der vi skulle tegne i perspektiv. Alle tegningene er tegnet på fri hånd fra en realistisk ting. For å få det til å se riktig ut begynte jeg med å tegne en boks med ett forsvinningspunkt.


Dette er en oppgave der vi skulle innrede et hjørne i en stue. Inspirert fra ett bilde fra kremmerhuset ville denne kvinnelige kunden at vi skulle innrede ut i fra denne "butterfly stolen". Hun ga oss frie tøyler og vi kunne til og med velge hvordan farge stolen skulle ha. I og med at jeg ikke fikk vite noe om hva kunden likte så tok jeg et valg, og det ble moderne og stilrent. Jeg valgte dermed å ha den svarte stolen. Ut i fra den bakerste puta valgte jeg å gjenta fargene og formene. Som hovedfarge valgte jeg gul som gir ett oppløftende, rent og lyst uttrykk. For å friske opp har jeg valgt å plassere en mellomstor grønnplante i interiøret.

Ting som jeg kunne gjort annerledes er veggene, for å få den skrikende gulfargen litt mer dempet kunne jeg valgt å ha en vegg i en annen farge( kontrastvegg). Dette ville gjort det mer lunt og innbydende til lesing og andre ting.
Jeg ser også at det er mangel på leselys, kanskje en stålampe ved siden av kunne gjort det bedre.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar